19 juli 2015

Tokyo

Godmorgon!! Det är lite för tidigt men några lät jättemycket så det är ingen idé att somna om.. 
+ att sängen är så hård så man domnar bort i kroppen liksom heh (det är typ en filt på golvet)
Igår efter lunchen så åkte vi till något ställe som är typ känd för sin elektronik och typ manga/anime-saker.. Där var vi i typ 20 min och då hittade vi en mataffär dör vi köpte grönsaksjuice och konstigt godis :DD grönsaksjuicen smakade typ bara apelsinjuice men vi började må illa efter ett tag heheh 
Sedan så åkte vi till Shibuya (tror det heter så hah) som är typ en känd korsning typ.. + att det finns en hachiko-staty :DDD

Sen så var vi i något köpcentrum där som ingen egentligen ville vara i för vi ville hinna vara i Harajuku (som är typ en gata med lite annorlunda kläder) men vi var typ 20-3 min i köpcentrumet och 10 min i Harajuku :(( 

Efter det så skulle vi hitta något att äta och vi hittade något sishiställe och något nudelställe på typ tunnelbana/tåg-stationen
Jag ville ha några slags nudlar med något slags kött men det tog slut så hon som jobbade sa typ att jag skulle få räv i stället hah 
Fast det som vi trodde var rävkött var tofu så det måste ha varit typ rävbuljong elr något ..
Sen så åkte vi till typ "metropolian building no. 1" som är ett f1 högt hus, vi åkte upp där och det var sååå fin utsikt!! 

Det fanns en shop där också så jag köpte lite saker hoho
Sedan så var alla jättetrötta och alla hade jätteont i fötterna.. Så vi gick hem och soooov 
Det var hur vi såg Tokyo på en dag :)))

((19:e juli 07:29))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar