27 februari 2014

5 tips på saker att göra när man har tråkigt!

Hallå alla som fortfarande läser min blogg! :)
Ni vet när man har en hel dag framför sig som man inte har planerat att göra något speciellt på och så får man sjukt tråkigt? Tiden sniglar sig fram och hela dagen går åt till att fundera ut något kul att göra. Därför ska jag ge er 5 tips på saker att göra när man har tråkigt!

1. Kolla på en film eller nån serie! :)
Det är ju alltid skönt att bara sätta sig ner - med kanske något gott att äta (tips 2 kanske ;3) - framför en bra film eller serie! Några bra filmer är; Harry Potter-serien, The Hunger Games, Catching Fire, LOL, Tangled, Frozen, Brave och en massa fler. ;) Om man vill kolla på en film man inte har kan man gå in på swefilmer.com eller dreamfilm.se, det är bra hemsidor där man kan kolla på dom flesta filmerna och serierna gratis :)


2. Baka! :3
Att baka något mumsigt är ju både gott och kul! :D Om man gör det med en kompis blir det ännu roligare! ;)
Bild från mittgronakok.se


3. Träffa en kompis! :D
Det här är det bästa tipset tycker jag eftersom med en kompis blir nästan allt roligt! :D
Jag tycker också att alla mina tips passar att göra om man är två :D Till och med tipset nedan om kompisen är med på det ;)
Bild från hollyhierman.com


4. Städa! ._.
Jag vet att det låter tråkigt men sätt på bra musik och bara städa! Det känns jättebra efter man har gjort det även om man inte känner för att göra det först. Så brukar det vara för mig, jag orkar inte städa, men när jag har gjort det är jag nöjd c:
Bild från metrobloggen.se


5. Göra nåt DIY! C:
Leta upp någon bra video eller något annat med något bra DIY man kan göra! Det är ju alltid kul att piffa till kanske sitt rum eller något annat :D
( DIY = Do It Yourself )
Bild från cremedelacraft.com


Så! Det var mina bästa tips på saker man kan göra när man har tråkigt! Det finns ju mycket mer saker att göra men det orkar jag inte skriva nu Cx
Om inte några av tipsen passar kan man ju alltid bara sätta sig vid datorn eller mobilen och surfa runt och spela tråkiga spel.. Det här spelet är så tråkigt att det blir kul... Det sitter jag och spelar nu ehe .-.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar